środa, 11 listopada 2015

Ptaki 3D z pozytywką

Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie świt, ptaki budzą się, zaczynają swoje trele, zaczynają jak w wierszu Tuwima "ćwierkać, czyrkać, czykczyrikać". Fajnie prawda? Coś podobnego mamy okazję doświadczyć w książce "Ptaki". Po moim ostatnim wpisie w ramach Przygód z Książką jedna Mama pytała o tę pozycję, bo na marginesie wspomniałam o niej. Postanowiłam przedstawić ją bliżej. Może komuś się spodoba.

Wydana jest już dawno dawno temu, bo w 2010 roku, przez wydawnictwo Debit. Jest na tyle stara, że nawet wydawnictwo jak patrzyłam nie ma jej w swojej aktualnej ofercie. A wydaje mi się, że szkoda, bo jak dla nas jest bardzo ciekawa. Książka ta, to swego rodzaju zbiór kartek pozytywek. Pamiętacie takie grające kartki z życzeniami? Różnica polega na tym, że owe kartki miały kiczowate melodyjki, a tu odgłosy ptaków są bardzo ładne. Znajduje się tu kilka, bo nie policzyłam dokładnie, siedlisk ptaków - pustynia, mokradła, las tropikalny, łąka, góry, wrzosowisko.
Łąka


Wrzosowisko

W każdym z nich zupełnie inaczej brzmią ptasie trele. Każda z tych stron jest jednocześnie trójwymiarowa, zwierzęta wyfruwają z niej. Dla takiego Malucha jak mój Syn jest to pozycja niezwykła. Stoi jak zaczarowany, patrzy i słucha. Nie ma nawet ochoty ciągnąć tych trójwymiarowych ptaków, takie robi na nim wrażenie.
Mokradła
Las tropikalny
Na każdej ze stron jest krótki tekst wprowadzający. Co ciekawe też zaraz na następnej stronie - po tych grających 3D jest szczegółowy opis ptaków znajdujących się na obrazkach wraz z oznaczeniem cyframi, gdzie jaki się znajduje. I co fajne nie ma tu tylko zwykłych, znanych powszechnie ptaków, ale są i te mniej znane.
Wprowadzenie

Charakterystyka środowiska

Opis konkretnego ptaka
 Melodyjka nie gra w nieskończoność, po jakimś czasie ptaki przestają wyśpiewywać swe trele i można na spokojnie obejrzeć upierzenie ptaków. Mi się te ilustracje podobają, ptaki mają zaznaczone cechy charakterystyczne, by łatwo było je poznać i zapamiętać.
Oznaczenie obrazka
Nam się bardzo podoba. Z tej serii Głosy Przyrody są jeszcze takie pozycje jak: Las, Oceany, Tropikalne puszcze, Dinozaury, a tego samego autora też Rycerze.
https://dzikajablon.wordpress.com/2015/10/06/przygody-z-ksiazka-trzecia-edycja-projektu/

18 komentarzy:

  1. Pamiętam takie książeczki z mojego dzieciństwa:) Super są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mojego pamiętam rozkładane, ale bez dźwięków. Miałam kilka rosyjskich, a raczej radzieckich zdaje się

      Usuń
    2. Znaczy chodziło mi o rozkładane oczywiście. Dźwięków nie miały i radzieckie były:)

      Usuń
  2. Pierwszy raz widzę książki - pozytywki, a ta robi niesamowite wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza na dzieciach robi jak słyszą różnorodne ptasie śpiewy. Ja zamykam oczy i też przenoszę się w te obszary.. :)

      Usuń
  3. Czadowa i czarująca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow!!! Strasznie fajnie wygląda! I do tego jeszcze pop-up a my kochamy pop-upy. Ciekawe czy można ją jeszcze gdzieś dostać...

    OdpowiedzUsuń
  5. niesamowita! jednocześnie tradycyjna i "multimedialna", z edukacyjną wartością dodaną
    ja chcę!

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie! To nie w porządku, że o tak fajnej książce dowiaduję się dopiero teraz, gdy już dawno nakład się wyczerpał!

    OdpowiedzUsuń
  7. Znalazłam dostępną do sprzedaży Dinozaury, zawsze zostają biblioteki, chociaż nam też szkoda, że własnej nie mamy.

    OdpowiedzUsuń
  8. mamy z tej serii po angielsku jedną książkę jungle - jest super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, pop-up z ptakami, piękny :D Szkoda, że nakład się wyczerpał i ani widu ani słychu na temat dodruku :( Pozostają antykwariaty, biblioteki i allegro, będziem polować ^_^

    OdpowiedzUsuń
  10. Pytałam w wydawnictwie o tę pozycję, nie będzie dodruku, koszty są zbyt duże, trzeba Mikołaja o Dinozaury prosić dopóki są

    OdpowiedzUsuń