wtorek, 29 maja 2018

Jaja dinozaurów

Znacie taki wykres, gdzie porównana jest wiedza 4-latka i paleontologa na temat dinozaurów i wiedza przeciętnego człowieka? Pierwsi dwaj są mniej więcej na równym poziomie. Tak więc i dla naszego 4 -latka wszelkie pachycefalozaury, spinozaury, psitakozaury nie mają tajemnic. Bez trudu odróżnia styrakozaura od triceratopsa, chociaż ja miałam z tym problem.

Dlatego ciągle mamy działania dinozaurowe, chociaż już nie mam pomysłu co jeszcze mu zaproponować. Ostatnio byliśmy na wystawie, czy raczej wydarzeniu w centrum handlowym u nas w mieście. Młody mógł tam odkopywać, ukryty pod kamieniami, szkielet diplodoka, wspiąć się na ściankę, żeby zobaczyć jaja pterodaktyla i odgadywał zagadki. W nagrodę dostał jajo do wykluwania. Pomyślałam, że ja mu jeszcze nie robiłam jaj i skamielin, więc przystąpiłam do dzieła. Zrobiłam masę solną z fusami od kawy - tatuś ma zawsze ich zapas.
Masy wystarczyło mi na trzy jaja, do środka włożyłam małe dinozaury i ugniotłam masę na kształt skamieniałych jaj. Zależało mi na czasie, więc włożyłam je do piekarnika, żeby szybciej wysuszyć. Kiedy wystygły, dałam do zabawy.
Pierworodny już przebierał nogami, więc nawet jakbym chciała jeszcze je podsuszyć dla pewności, nie udałoby mi się. Jaja rozbijał młotkiem, śrubokrętem, trochę pędzelkiem, rękami. Brat mu pomagał. A ja żałowałam tylko, że nie mam więcej jaj, bo bardzo im się podobało.


Cały czas bawiliśmy się przy tym w naukowców. Prowadziliśmy uczone rozmowy, typu, profesorze czy widzisz tę odbitą tutaj skórę? O welociraptor miał kwadraty na skórze. I dalej, że to gniazdo właśnie odkryliśmy i że tam dużo dobrze zachowanych skorup jest - wniosek, że triceratopsy szybko opuściły gniazdo, a u welociraptora było wiele pokruszonych, więc mój mały naukowiec stwierdził, że to na pewno długo siedziały tam młode.(to informacje z której z książek, przeniósł na zabawę). Skorupy stały się też skałami itd.  Zabawa doskonała jednym słowem.

Nasze poprzednie aktywności dinozaurowe obejrzycie tu:
- świat dinozaurów - tu (przy okazji jest tam rycząca książka o dinozaurach) i tu
-gra z kostką - tu
- ślady dinozaurów - tu
-szkielet dinozaurów -  tu
-Szkielety dinozaurów inaczej, Dzień dinozaura -tu
-malowanie dinozaurów - tu
-gra podłogowa - tu
-świat dinozaurów - tu 

2 komentarze:

  1. Czyżby dinozaury były ulubioną zabawą Twojego dziecka? :) U mnie jest podobnie, ale Twoja kreatywność jest zachwycająca! Nie wpadłabym na to, żeby z masy ulepić jaja dinozaura i włożyć do środka małe dinozaury - super pomysł! Na pewno go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń