poniedziałek, 25 stycznia 2021

Ekperyment, jak oddzielić sól od pieprzu, czyli zabawa w Kopciuszka

 Kopciuszkowi udało się w jedną noc oddzielić mak od popiołu, a czy nam uda się oddzielić sól od pieprzu? Oczywiście, że tak.



Przygotujcie napompowany balonik. Na talerz wysypcie sól i pieprz. 

Następnie potrzyjcie balonem o włosy, żeby go naelektryzować i przyłóżcie do wysypanych substancji. 

Słyszycie i widzicie co się dzieje? Pieprz przylepia się do balonika jest lżejszy niż sól, dlatego ona zostaje na talerzu. Mi podobają się bardzo dźwięki wydawane przy łapaniu pieprzu przez balon.




3 komentarze:

  1. Super! To dużo prostsza i zabawniejsza metoda niż moja pierwsza myśl (wsypać do wody, sól się rozpuści, oddzielić, odparować wodę) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Dawno do Was nie zaglądałam. Cieszę się, że "zagadka" mnie przyciągnęła, bo orzy okazji poczytałam o ptakach, klockach, zębach...
      Pozdrawiam i życzę duzo zdrowia i równie udanych zabaw w 2021!

      Usuń
    2. A my dziękujemy za miły komentarz😀 tak mi ciepło się zrobiło. Pozdrawiamy i również życzymy owocnych działań😀

      Usuń