sobota, 5 lutego 2022

Adwent 2021

 Nie wiem, czy Wam też tak szybko czas leci jak nam? Ja przestałam ogarniać cokolwiek, więc wpis o naszym ostatnim adwencie jest miesiąc później :)

W tym roku nasz kalendarz adwentowy był choinką z desek. Na cięciu ich, poległa niestety wyrzynarka. Chłopaki zmontowali gałęzie, powbijali gwoździe. Na gałęziach mieliśmy ich więcej niż 24, po to, żeby móc zawiesić rzeczy, które zrobimy.


Na choince zawiesiliśmy domki i choinki, wydrukowane z jakiejś strony internetowej, złożone i zaklejone przez nas. 


W domkach mieliśmy każdego dnia karteczkę z zadaniem i smakołyk. Zadania, nie były bezpośrednio na kartce, chłopakom zależało na szukaniu ich, więc na karteczkach były wskazówki, np. 5 kroków na północ, 10 na zachód itd. i dołączony kompas.

Mieliśmy też mapy, używaliśmy niewidzialnego długopisu, i odczytywaliśmy z latarką UV tekst, były zagadki - typu: szukajcie tam, gdzie brudu sporo się znajduje, zanim w pralce wyląduje. Okazuje się, że zwyczajne polecenia - sklej łańcuch, nie byłyby aż tak atrakcyjne. Zadania w tym roku to, m.in.:

1. Łańcuch choinkowy, zrobiliśmy go dwuetapowo, jednego dnia przygotowaliśmy słomki i kokardki, drugiego nawlekaliśmy na nitkę.


2. Ozdoby choinkowe - kupiłam druciki i koraliki, robiliśmy gwiazdy i lizaki.



3. Udział w kiermaszu bożonarodzeniowym. To nasze zakupy.




4. Wspólne spotkanie z przyjaciółmi na robieniu ozdób, Niestety na spotkaniu byłam tylko ja, chłopaki byli chorzy, ale potem rodzinnie w domu zrobiliśmy ozdoby.









5. Nie mogło zabraknąć pierniczków.



6. Przygotowanie wieńca adwentowego



7. Przygotowanie gorącej domowej czekolady

8. Dzień świątecznej skarpety


9. Wyprawa sankami po choinkę - z braku śniegu była taczka

10. Ozdabianie domu bożonarodzeniowymi gadżetami



11. Udział w akcji pomocy potrzebującym. 

12. Tworzenie szopki - mieliśmy taką wypychaną do złożenia


13. Tworzenie ozdób z patyczków laryngologicznych i papieru. Mi przypomniało się dzieciństwo i mama, która zawsze robiła takie gwiazdki, mieliśmy mnóstwo rolek papieru i z nich składała mniejsze i większe.





14. Nocowanie pod choinką

15. Film o św. Mikołaju

16. Czytanie świątecznych książek

17. Wykonanie kartek świątecznych

18. Gwiazdy ze styropianu - kupiłam gotowce, chłopaki je malowali.

Adwent to szczególny czas, zwłaszcza nasz starszy syn, przywiązuje do niego dużą wagę. Wszelkie rytuały, to jest coś, na czym mu bardzo zależy. Podobnie w pierwszy dzień Świąt, wyciąga nas na tradycyjny spacer w poszukiwaniu iluminacji, dba o śpiew kolęd, zapalenie świec. Mam nadzieję, że budujemy mu piękne wspomnienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz