sobota, 5 lutego 2022

Rycerskie urodziny

 W tym roku  na topie u nas byli rycerze, tak przypadkowo Mniumni zainteresował się nimi. Więc urodziny również miały mieć taką tematykę. Młody nie ma szczęścia, bo co roku, termin przyjęcia jest przekładany, tym razem też tak było, infekcja i covid, sprawiły, że świętowaliśmy miesiąc później, a w sam dzień urodzin, niestety polegli zaproszeni goście, gorączki i kwarantanny. Mimo to, z dwójką gości na pokładzie bawiliśmy się przednio. Popatrzcie :)

Dekoracją był zamek i girlanda z wydrukowanymi tarczami. Teraz zdobi pokój chłopaków, spodobała się. Miałam wykorzystać zamek, który szyłam do zabaw w ogrodzie, ale schowałam go gdzieś, nie wiem gdzie :)



Gościom zaproponowałam kilka aktywności, po wykonaniu których oficjalnie klękali przede mną i pasowałam ich na rycerzy. Każdy miał strój rycerski.


1. Budowanie i ozdabianie zamku, dałam okna, blanki, drzwi, papier i pudła i klej, to co stworzyli przetrwało do zdjęć. Potem nastąpił szturm na zamek i zostały zgliszcza.


2. Zdobywanie złotych monet - tu idealnie sprawdziła się farba UV i latarki. Chłopaki wchodzili do kompletnie ciemnego pokoju, gdzie rozmieściłam okrągłe papierowe monety, pomalowane farbą uv. Powiedziałam im, że to siedziba smoka. Ich zadaniem było znaleźć po 5 i wyjść, zanim smok się obudzi.

Zadanie było na tyle emocjonujące, że potem sami sobie rozkładali monety i szukali na zmianę.

3. Tworzenie tarcz - malowali i przyklejali swoje herby do tarczy.


4. Zabawa - Kto obudzi smoka? - Groźny, ryczący smok spał, natomiast, dzielni rycerze skradali się. Kiedy smok cokolwiek usłyszał odwracał się i łapał nieszczęśników. Według mojego pierworodnego zabawa hicior.

5. Szukanie skarbu - dostali mapę, a raczej list pisany bezbarwnym flamastrem i z latarką uv odczytywali wskazówki, jak dotrzeć do skarbu. 

Poza tym były tańce, hulanki i swawole, przy bańkownicy i obrotowej żarówce. Bez tego żadna impreza się nie uda.


A to nasz tort :) Pomiędzy tym jak miał wyglądać, a tym jak wyglądał, jest przepaść, ale oj tam oj tam, Młodemu się podobało, zwłaszcza flagi z Novelmore.

1 komentarz:

  1. Świetny pomysł na zorganizowanie urodzin dla chłopca. Rycerze okrągłego stołu z tematycznymi grami i zabawami oraz przebieraniem :)

    OdpowiedzUsuń